FANDOM

Shota Aizawa (相澤消太 Aizawa Shōta) znany również jako bohater Eraserhead, jest zawodowym bohaterem i nauczycielem klasy 1-A w U.A.

Wygląd Edytuj

Shota Aizawa jest szczupłym mężczyzną o przeciętnym wzroście, czarnych włosach sięgających do ramion, z których niektóre kosmyki opadają na jego twarz, oraz na wpół otwartych, czarnych oczach. Wiele osób opisuje jego wygląd jako bardzo zaniedbany, widać to po jego zaroście oraz oczach, które wyglądają na bardzo zmęczone.

Shota posiada czarny, poszarpany strój składający się z koszuli z długim rękawem i dopasowanych spodni. Nosi również pasek oraz charakterystyczny z szalik z materiału wyglądającego jak bandaże, ukrywa pod nim parę żółtych gogli, które nosi podczas walki.

Po walce z Nomu cała twarz Shoty oraz jego obie ręce były pokryte bandażami. Gdy zostały one usunięte pod jego prawym okiem ujawniła się głęboka blizna.

Wyposażenie Edytuj

Krople do oczu: Shota nosi ze sobą krople do oczu, używa ich do leczenia zespołu suchego oka wywołanego jego indywidualnością.

Relacje Edytuj

Emi Fukukado Edytuj

Znał ją od dłuższego czasu, ich miejsca pracy były blisko siebie przez co, gdy pojawiały się kłopoty, pomagali sobie nawzajem. Emi lubi go i często zaczepia go żartując, chociaż wydaje się, że jej żarty i ogólne usposobienie są irytujące, Shota nadal toleruje jej obecność i wykazuje chęć współpracy z nią.

Toshinori Yagi Edytuj

Ze względu na ich odmienne osobowości i sposób w jaki Shota traktował Izuku w pierwszym dniu szkoły, on i All Might początkowo się nie dogadywali. Toshinori nie pochwalał zbyt rygorystycznych metod nauczania Shoty, podczas gdy Shota nie lubi faworyzowania jakie Toshinori wykazuje przy Izuku. Jednak po tym jak Toshinori pokonał All For One i stracił swoją indywidualność, Shota zaprasza go co jakiś czas na drinka, dając do zrozumienia, że obaj znaleźli porozumienie.

Izuku Midoriya Edytuj

Kiedy Shota po raz pierwszy spotkał Izuku, nie wierzył w jego zdolności do bycia bohaterem i miał zamiar wydalić go pierwszego dnia szkoły. Jednak, kiedy Izuku udowodnił swoją wartość Shota przyznaje, że jest on w stanie stać się bohaterem, jeśli tylko nauczy się kontrolować swoją indywidualność. Podczas serii Shota nadal traktuje Izuku jako "problematyczne dziecko" z powodu zwyczaju Izuku do sprawiania kłopotów i narażania się na niebezpieczeństwo. Jednak wykazuje on również wiarę w rosnące zdolności Izuku.

Hizashi Yamada Edytuj

Shota i Present Mic byli kolegami z klasy. Mają kontrastujące ze sobą osobowości, Shota jest spokojny i opanowany, a Mic nadpobudliwy i energiczny, jednak mimo to wciąż dogaduje się z nim, w przeciwieństwie do All Mighta.

Katsuki Bakugou Edytuj

Podobnie jak w przypadku Izuku, Shota nie przepada za Katsukim z powodu jego niegrzecznego i gwałtownego zachowania. Ma tendencje do patrzenia na Katsukiego bardziej niż na innych studentów ze względu na jego nieodpowiedzialne zachowanie. Przyznaje jednak, że ma cechy bohatera, gdy zostaje zapytany przez prasę o jego zachowanie podobne do złoczyńcy.

Ciekawostki Edytuj

  • Lubi koty.
  • Ranking w sondażu popularności prezentuje się następująco:
    • Zajął 9 miejsce w pierwszym rankingu popularności.
    • Zajął 4 miejsce w drugim rankingu popularności, co czyni go obecnie najpopularniejszym nauczycielem U.A. w serii.
    • Zajął 6 miejsce w  trzecim rankingu popularności.
  • Jego imię '消 太' ma kanji '消 ' co oznacza 'wymazać'
  • Jego specjalnością są szybkie, sprytne ataki.
  • Jego pokój jest dość pusty.
  • Mic wymyślił mu jego imię bohatera.
U.A.
Klasa 1-B Uczniowie Hiryu RinIbara ShiozakiItsuka KendoJuzo HonenukiJurota ShishidaKinoko KomoriKojiro BondoKosei TsuburabaManga FukidashiNeito MonomaNirengeki ShodaPony TsunotoriReiko YanagiSen KaibaraSetsuna TokageShihai KuroiroTetsutetsu TetsutetsuTogaru KamakiriYosetsu AwaseYui Kodai
Kurs wsparcia Mei Hatsume
Kurs główny Hitoshi Shinso
Pracownicy CementossLunch-RushNezuMidnightTrzynastkaPresent MicRecovery GirlEraserheadAll MightSnipeEctoplasmPower LoaderVlad KingGran Torino (emerytura)
Lokalizacje Klasa 1-AKlasa 1-BLunch Rush CafeteriaPokój pielęgniarki Recovery GirlPole BetaStadion SportowyUrobisko Studenckich JednostekSala GammaPole GammaHeights Alliance
Powiązane artykuły Urobisko Studenckich Jednostek