FANDOM

Izuku Midoriya (緑谷出久, Midoriya Izuku) znany również jako Deku (デク, Deku) jest głównym bohaterem My Hero Academia.

Chociaż nie posiada wrodzonego Daru, udaje mu się przykuć uwagę legendarnego bohatera All Mighta, dzięki swojemu przyrodzonemu heroizmowi, stając się jego podopiecznym oraz jednocześnie uczniem w Liceum U.A.. All Might przekazał Izuku swój Dar, co czyni go dziewiątym użytkownikiem One For All.

Wygląd Edytuj

R6 Profil Midoriyi

Profil Izuku w mandze

Izuku ma duże zielone oczy, ciemnozielone kręcone włosy i cztery symetryczne piegi pod obydwoma policzkami. Podczas nauki w gimnazjum, nosił na sobie czarny mundurek z żółtymi guzikami oraz płaskie białe trampki. W U.A. ma na sobie typowy męski strój szkolny: jasnoszarą marynarkę na białej koszuli z czarnymi spodniami, wraz z czerwonym krawatem, którego nie wiąże poprawnie, skracając go. Izuku zwykle nosi także zbyt duże czerwone buty.  

Mimo, że początkowo był dosyć szczupły, dzięki intensywnemu treningowi przez dziesięć miesięcy pod okiem All Mighta, Midoriya wyrobił sobie masę mięśniową. Wraz z upływem czasu można dostrzec, że ciało naszego bohatera staje się coraz bardziej umięśnione i wyrzeźbione. Izuku jest często opisywany przez ludzi jako chłopak wyglądający typowo, zwyczajnie. 

Pierwszy Kostium Bohatera Izuku był zielonym kombinezonem na całe ciało objętym czerwonym pasem, z ochraniaczami na łokcie i kolana, rękawicami, a także czerwonymi butami. Oprócz tego nosił maskę z długimi występami w kształcie zajęczych uszu, mającymi przypominać charakterystyczne odstające kosmyki włosów All Mighta, a także maskę ochronną wyglądającą jak wyszczerzone w uśmiechu zęby. Kostium został dotkliwie zniszczony po inscenizowanej walce Izuku z Katsukim Bakugo i został odesłany do naprawy. 

W trakcie Arcu USJ, gdy kombinezon był naprawiany, Izuku nosił strój sportowy U.A., czyli niebieski dres z grubymi pasami bieli układającymi się w napis "UA". Wraz z tym strojem miał na sobie własną zastępczą maskę ochronną. 

Drugi Kostium Izuku, nazywany także Kostiumem Beta ma w sobie kilka zmian, niektóre elementy z oryginału zostały zastąpione i w efekcie teraz strój wydaje się być mocniejszy i bardziej efektywny w walce. Jest to seledynowy kombinezon z tymi samymi ochraniaczami i butami. Ochraniacze na kolana zostały rozszerzone i sięgają do jego ud. Jego nowe rękawice mają beżowy kolor i ozdabiają je niebieskie paski. Jego maska ochronna jest teraz metalowa i ma dwie dziury na górze i na dole, z lewej do prawej. W tym Kostiumie Izuku przestał używać maski na twarz. 

Podczas Arcu Licencji Bohatera, z pomocą Mei Hatsume. Izuku ulepszył swój Kostium, starając się go dopasować do swego Shoot Style, poprzez dodanie żelaznych podeszw do własnych butów, w celu zwiększenia siły swoich kopnięć oraz poprzez rozszerzenie rękawic, aby zminimalizować ryzyko urazu rąk. Ponadto, ochraniacze na kolana posiadają teraz wkręcone żółte śruby. Dużo później Mei Hatsume utworzyła mechaniczne rękawice, aby pomóc mu lepiej używać jego mocy bez nadwyrężania jego rąk.
Odc24 Blizny na dłoni

Blizny na dłoni Izuku

Po walce z Shoto Todorokim, palce u prawej ręki Izuku zostały nieco zdeformowane i uzyskał dwie blizny po obu stronach swej dłoni. Jego prawa ręka została jeszcze bardziej zdeformowana po walce z Muscularem, zostawiając na niej rozmaite blizny.

Osobowość Edytuj

Izuku jest bardzo nieśmiałym, pomocnym i uprzejmym chłopcem. Ze względu na to, że miał trudne dzieciństwo przez to, że urodził się bez dary, początkowo jest on postrzegany jako niepewny, ostrożny, nieśmiały, zwłaszcza przed Katsuki Bakugo, który stale go dręczył z powodu jego marzeń o tym, by zostać bohaterem. Jednak po przyjęciu do U.A. stał się bardziej pewny siebie oraz zaczął zdobywać nowych przyjaciół.

Deku jest również bardzo pracowity i silny. Zawsze podziwiał bohaterów i marzył by być jednym z nich. Pisał notatki o wszystkim, co wiedział o bohaterach i ich darach, w tym nawet o uczniach U.A. Z tego powodu Izuku rozwinął wielki umysł analityczny i łatwo jest mu tworzyć skomplikowane plany w krótkim czasie, często wykorzystując dary jego sojuszników. Midoriya także ma skłonność do przemyślenia wszystkiego co może pójść nie tak.

Jest również troskliwą osobą i nigdy nie będzie wahał się ratować kogoś w niebezpieczeństwie, nawet jeśli wie, że nie jest wystarczająco silny, aby to zrobić. Izuku jest tez bezinteresowny, często próbuje pomóc ludziom w osobistych, emocjonalnych problemach, nawet jeśli go nie dotyczą.

Z wszystkich bohaterów, All Might to ten, który miał największy wpływ na jego życie. Izuku od dzieciństwa był jego wielkim fanem. Wiele decyzji i działań Midoriyi jest inspirowane jego pragnieniem, aby zostać bohaterem podobnym do All Mighta, a tym samym ma wielkie oddanie dla niego, do momentu emulowania kilku jego cech. Po otrzymaniu jego daru, jednym z obecnych priorytetów Izuku jest możliwość życia w dziedzictwie jego idola.

Historia Edytuj

Dzieciństwo Edytuj

Jako dziecko marzeniem Izuku było zostać bohaterem, jak jego idol All-Might. W wieku ok. 4 lat gdy inne dzieci odkrywały już swoje moce, on nie wykazywał żadnych objaw posiadania. Wraz z matką poszedł do lekarza. Dowiedział się tam,że prawdopodobnie nigdy nie dostanie Quirk.

Mimo to nadal dążył do zostania bohaterem. Jako pierwszy cel ustawił sobie dołączenie do Akademii UA. Z powodu braku mocy był wyśmiewany przez przyjaciół z dzieciństwa, Katsukiego i innych kolegów z klasy. Nikt nie wierzył w niego,że bez Quirk zostanie superbohaterem.

Fabuła Edytuj

Dar i umiejętności Edytuj

Siła
 
1/5 E
Szybkość
 
1/5 E
Technika
 
4/5 B
Inteligencja
 
4/5 B
Kooperacja
 
5/5 A
Statystyki z Databooka

Ekwipunek Edytuj

Kostium Gamma (コスチュームγガンマ, Kosuchūmu Ganma): Ulepszona wersja drugiego kostiumu Midoriyi, która została stworzona przez Mei Hatsume po decyzji zmienienia swojego stylu walki, tworząc przy tym Styl Shoot. Nowa wersja ma dodatkowo naręczaki, aby bronić ręce Izuku oraz żelazne podeszwy, żeby wzmocnić jego siłę kopnięć.

Walki Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Odniesienia Edytuj

  1. My Hero Academia Official Character Book Ultra Archive

Nawigacja Edytuj

v  e
U.A.
Klasa 1-B Uczniowie Hiryu RinIbara ShiozakiItsuka KendoJuzo HonenukiJurota ShishidaKinoko KomoriKojiro BondoKosei TsuburabaManga FukidashiNeito MonomaNirengeki ShoudaPony TsunotoriReiko YanagiSen KaibaraSetsuna TokageShihai KuroiroTetsutetsu TetsutetsuTogaru KamakiriYosetsu AwaseYui Kodai
Kurs wsparcia Mei Hatsume
Kurs główny Hitoshi Shinso
Pracownicy CementossLunch-RushNedzuMidnightThirteenPresent MicRecovery GirlEraserheadAll MightSnipeEctoplasmPower LoaderBlood KingGran Torino (emerytura)
Lokalizacje Klasa 1-AKlasa 1-BLunch RushPokój PielęgniarkiRecovery Girl's Branch Nurse's OfficeReplica City-DistrictSports Festival StadiumUnforeseen Simulation JointGym GammaField GammaHeights Alliance
Powiązane artykuły Unforeseen Simulation Joint